اجاره و فروش ونتیلاتور

 

 

 

 

 

 

 

یک نوع دستگاه است که برای کمک به تنفس استفاده می شود. دستگاه های فشار مثبت و فشار منفی که اجاره و فروش ونتیلاتور را به یک امر مهم تبدیل کرده است. ونتیلاتور دستگاهی است که با انتقال هوای قابل تنفس به داخل ریه ها ، تهویه مکانیکی را برای انتقال تنفس به بیمار که از نظر جسمی قادر به نفس کشیدن یا تنفس ناکافی است ، فراهم می کند. ونتیلاتورهای مدرن ماشین های کامپیوتری کنترل شده توسط ریزپردازنده هستند. ونتیلاتورها عمدتاً در پزشکی مراقبت های ویژه ، مراقبت در منزل و موارد اورژانسی (به عنوان واحدهای مستقل) و در بیهوشی (به عنوان اجزای دستگاه بیهوشی) استفاده می شوند.اجاره و فروش ونتیلاتور در تهران را از شرکت ما بخواهید.

ونتیلاتورها گاهی اوقات “دستگاه تنفس” نامیده می شوند ، اصطلاحی که معمولاً در دهه 1950 برای آنها استفاده می شود . با این حال ، اصطلاحات معاصر بیمارستان و پزشکی از کلمه “تنفس” برای اشاره به ماسک محافظ صورت است و به این دستگاه ها همان ونتیلاتور گفته می شود.

دستگاهی است که به شما کمک می کند نفس بکشید. ممکن است پزشک شما آن را “یک ونتیلاتور مکانیکی” بنامد. مردم همچنین اغلب از آن به عنوان “دستگاه تنفس” یا “ماسک تنفس” یاد می کنند. از نظر فنی ، ماسک تنفسی ماسکی است که کارکنان پزشکی هنگام مراقبت از فرد مبتلا به بیماری مسری استفاده می کنند. ونتیلاتور دستگاه کنار تخت با لوله هایی است که به مجاری تنفسی شما متصل می شود. بنابراین در این اوضاع بیماران کرونایی تقریبا می توان گفت دستگاهی حیاتی برای آنها است.

چرا به یک دستگاه ونتیلاتور نیاز دارید؟

هنگامی که ریه های شما به طور معمول هوا را استنشاق و بازدم می کنند ، اکسیژن مورد نیاز سلولهای شما را برای زنده ماندن و دفع دی اکسید کربن دریافت می کنند. کوید -19 می تواند مجاری تنفسی شما را ملتهب کرده و اساساً ریه های شما را در مایعات غرق کند و تنفس را برای افراد مشکل کند، شرکت های پزشکی ترتیبی داده اند که اجاره و فروش ونتیلاتور را ارائه دهند تا افراد بیمار بتوانند با استفاده از این دستگاه تنفس خود را حفظ کنند.

یک ونتیلاتور به صورت مکانیکی به پمپاژ اکسیژن به بدن کمک می کند. هوا از طریق لوله ای عبور می کند که در دهان شما قرار گرفته و از لوله تنفس پایین می آید. همچنین هواکش تنفس را برای شما آسان کند ، یا اینکه این کار را خودتان نیز با استفاده از دستگاه می توانید به راحتی انجام دهید.

می توان طوری دستگاه را تنظیم کرد که در هر دقیقه تعداد معینی بیمار نفس بکشد. پزشک شما همچنین ممکن است تصمیم بگیرد که در صورت نیاز به کمک ، ونتیلاتور را برنامه ریزی کند. در این صورت ، اگر در مدت زمان مشخصی نفس نکشیدید ، دستگاه به طور خودکار هوا را به ریه های شما می رساند.

لوله تنفس ممکن است ناراحت کننده باشد. ، نمی توانید غذا بخورید یا صحبت کنید. برخی از افراد در هواکش ممکن است نتوانند به طور عادی غذا بخورند و بنوشند. در این صورت ، باید مواد مغذی خود را از طریق IV دریافت کنید ، که با سوزن وارد یکی از رگ های شما می شود.

عملکرد دستگاه ونتیلاتور:

آیا می خواهید به اجاره و فروش ونتیلاتور بپردازید و اطلاعاتی درباره این نوع دستگاه ندارید پس با عملکرد دستگاه ونتیلاتور آشنا شوید تا بتوانید در صورت نیاز بیمار خود دستگاه ونتیلاتور را اجاره کنید.

در ساده ترین شکل ، یک تهویه مطبوع مدرن با فشار مثبت متشکل از یک مخزن هوا یا توربین قابل فشار ، منابع هوا و اکسیژن است، مجموعه ای از سوپاپ ها و لوله ها و یک “مدار بیمار” یکبار مصرف نیز همراه دستگاه است. مخزن هوا به صورت پنوماتیک چندین بار در دقیقه فشرده می شود تا هوا اتاق یا در بیشتر موارد ترکیب هوا / اکسیژن به بیمار برسد.

در صورت استفاده از توربین ، توربین هوا را از طریق دستگاه تنفس ، با فشار تنظیم کننده پارامترهای تنفس بیمار را به طور کامل نشان می دهد. هنگامی که فشار بیش از حد آزاد می شود ، بیمار به دلیل کشش ریه ها منفعلانه بازدم را شروع می کند ، هوای بازدم معمولاً از طریق یک دریچه یک طرفه در مدار بیمار به نام منیفولد آزاد می شود.

ونتیلاتورها همچنین ممکن است به سیستم های نظارت و هشدار برای پارامترهای مربوط به بیمار (به عنوان مثال فشار ، حجم و جریان هوا) و عملکرد دستگاه تهویه (به عنوان مثال نشت هوا ، قطع برق ، خرابی مکانیکی) ، باتری های پشتیبان ، مخازن اکسیژن و کنترل از راه دور مجهز هستند. سیستم پنوماتیک امروزه اغلب توسط توربوپمپ کنترل شده توسط کامپیوتر جایگزین می شود.در صورت اطلاعات بیشتر درباره فروش و اجاره ونتیلاتور که یک دستگاه حیاتی برای بیمار است با ما در ارتباط باشید.

اجاره و فروش ونتیلاتور: سیستم حیاتی برای بیمار

از آنجا که قطعی تنفس منجر به مرگ می شود ، سیستم های تهویه مکانیکی به عنوان سیستم های حیاتی طبقه بندی می شوند و برای اطمینان بالا از جمله منبع تغذیه آنها باید اقدامات احتیاطی انجام شود. ونتیلاتورهای مکانیکی به دقت طراحی شده اند تا هیچ نقطه خرابی نتواند بیمار را به خطر بیندازد. آنها دارای مکانیسم پشتیبان دستی هستند تا تنفس دستی را در غیاب نبود اکسیژن دستگاه امکان پذیر کنند مانند ونتیلاتور مکانیکی که در دستگاه بیهوشی قرار دارد.

همچنین ممکن است دریچه های ایمنی داشته باشند که در غیاب نبود اکسیژن در جو باز می شوند و به عنوان دریچه ضد خفگی برای تنفس خود به خود بیمار عمل می کنند. برخی از سیستم ها همچنین مجهز به مخازن گاز فشرده ، کمپرسورهای هوا یا باتری های پشتیبان هستند تا در صورت قطع برق یا نقص در تأمین گاز ، تهویه را فراهم کنند و در صورت خرابی مکانیسم ها یا نرم افزارهایشان ، روش هایی برای کارکردن یا کمک به آنها ارائه می شود به همین دلیل است که وجود ونتیلاتور می تواند امری حیاتی برای بیمار شما باشد و شرکت هایی که به اجاره و فروش ونتیلاتور می پردازند معمولا تمامی پشتیبانی های لازم را برای بیمار در نظر می گیرند.

وقتی خبر این را می شنوید که شخصی که دوستش دارید به دستگاه تنفس یا ونتیلاتور احتیاج دارد ، طبیعی است که بخواهید تا آنجا که ممکن است در مورد تأثیر آن بر زندگی عزیزتان بدانید. ممکن است شما یک ایده کلی از این دستگاه پزشکی داشته باشید. ونتیلاتور دستگاهی است که برای کمک به بیمار که توانایی نفس کشیدن ندارد ، طراحی شده است. شما باید بدانید دستگاه تنفس چیست ؟ نحوه کارکرد آن چگونه است؟ انتظارات هنگام استفاده از دستگاه تنفس چقدر است؟

ونتیلاتور چیست؟

ونتیلاتور دستگاهی است که از تنفس پشتیبانی می کند. همچنین به آن دستگاه تنفس نیز گفته می شود. این دستگاه ها عمدتا در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های تنفسی اکسیژن را به ریه ها وارد می کنند ، دی اکسید کربن را از بدن خارج می کنند ، به بیمار کمک می کنند تا راحت نفس بکشد و برای افرادی که توانایی تنفس خود را از دست داده اند همانند نفس عمل می کنند.

از ونتیلاتور غالباً برای دوره های کوتاه مدت استفاده می شود ، مثلاً در حین جراحی که تحت بیهوشی عمومی قرار دارید یا در طول درمان برای بیماری جدی ریوی مورد استفاده قرار می گیرد و یا در شرایطی  همانند دوره بیماری کرونا که باعث می شود بیمار بهتر نفس بکشد. برخی از افراد ممکن است از شرایطی رنج ببرند که برای مدت طولانی یا حتی تا آخر عمر خود نیاز به استفاده از ونتیلاتور داشته باشند.

ونتیلاتور چگونه کار می کند؟

یک ونتیلاتور برای وارد کردن هوا به داخل ریه ها از فشار استفاده می کند. این فشار تحت عنوان فشار مثبت شناخته می شود. یک بیمار معمولاً هوا را به تنهایی بازدم می کند ، اما گاهی اوقات دستگاه تنفس نیز این کار را برای او باید انجام می دهد.

میزان اکسیژن دریافتی بیمار از طریق مانیتور متصل به دستگاه تنفس قابل کنترل است. اگر وضعیت بیمار به شکل ویژه بد باشد ، مانیتور برای ارسال زنگ هشدار به مراقب تنظیم می شود که این نوع هشدار نشان دهنده افزایش فشار هوا است.

این نوع دستگاه را با ورود اکسیژن به ریه ها و خارج کردن دی اکسید کربن از ریه ها کار می کند. اجازه می دهد بیمار که مشکل تنفس دارد اکسیژن مناسب دریافت کند. دستگاه ونتیلاتور همچنین به بدن بیمار کمک می کند تا بهبود یابد ، زیرا انرژی اضافی تنفس سخت را از بین می برد.

یک ونتیلاتور هوا را از طریق یک لوله تنفسی به داخل راه می دهد. یک انتهای لوله به لوله تنفسی بیمار وارد می شود و انتهای دیگر آن به ونتیلاتور متصل می شود. لوله تنفس با عبور دادن هوا و اکسیژن از دستگاه تنفس به داخل ریه ها به عنوان راه هوایی عمل می کند. بسته به شرایط پزشکی بیماران ، ممکن است بتوانند از ماسک تنفسی به جای لوله های تنفسی استفاده کنند.

کاربرد ونتیلاتور:

ونتیلاتور های مکانیکی ماشین های خودکاری هستند که کار تنفسی را برای بیمارانی که قادر به استفاده از ریه هایشان نیستند انجام می دهند. از ونتیلاتورها معمولاً در مواردی که بیماران دچار تنگی نفس شدید هستند مانند مواردی که ناشی از عفونت تنفسی یا شرایطی مانند بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) است ، استفاده می شود. هنگامی که سیستم عصبی دیگر قادر به کنترل تنفس نیست ، ممکن است از آنها در افراد آسیب دیده مغزی یا سکته مغزی نیز استفاده شود.

دستگاه های تنفس با رساندن اکسیژن مستقیم به ریه ها کار می کنند ، همچنین می توان از آنها برای تهیه دی اکسید کربن برای بیمارانی که قادر به بازدم نیستند ، استفاده کرد. این دستگاه از طریق لوله که وارد بینی یا دهان بیمار  می شود عمل می کند و لوله گذاری یا مستقیماً در نای یا لوله تنفسی قرار می گیرد ، اکسیژن را تحویل می دهد ، در یک روش جراحی معروف به نام تراکئوستومی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انتهای مخالف لوله به دستگاه ونتیلاتور متصل است که مخلوطی از هوا و اکسیژن را از طریق لوله و داخل ریه ها پمپ می کند.

هوا قبل از ورود به بدن گرم و مرطوب می شود. ونتیلاتور نقش مهمی در حفظ فشار مثبت هوا برای جلوگیری از فرو ریختن کیسه های هوای کوچک (آلوئول) در ریه ها دارد. بنابراین این نوع دستگاه نقش مهمی در زندگی افراد بیماری بازی می کند، گاهی زنده ماندن بیمار تنها بواسطه این دستگاه انجام می شود. مخصوصا در این روزهای بیماری کرونا در خانه ها نیز برخی از افراد از اجاره ونتیلاتور استفاده می کنند.

وقتی از ونتیلاتور استفاده می شود چه انتظاری می توان داشت؟

آنچه انتظار می رود بستگی به شدت بیماری دارد. به عنوان مثال ، برخی از افراد می توانند فعالیت های منظم خود را از جمله خواندن یا تماشای تلویزیون از سر بگیرند ، در حالی که برای جلوگیری از بیرون آوردن لوله های تنفسی ، باید آنها را مهار کرد. بیماران یا مراقبان نیز باید یاد بگیرند که چگونه مکش انجام می شود تا از انسداد مخاط در لوله ها جلوگیری کند.

ونتیلاتور به طور معمول درد ایجاد نمی کند. لوله تنفسی در مجاری تنفسی بیمار ممکن است باعث ناراحتی شود. یکی از نا امیدکننده ترین موارد یک دستگاه ونتیلاتور این است که بیمار قادر به صحبت کردن و غذا خوردن نیست. به جای غذا ، تیم مراقبت های بهداشتی ممکن است مواد مغذی را از طریق لوله ای که در رگ قرار داده می شود ، تأمین کند. اگر بیمار برای مدت طولانی به دستگاه ونتیلاتور متصل باشد ، احتمالاً غذا را از طریق لوله بینی یا معده دریافت می کند. یک ونتیلاتور فعالیت بیمار را بسیار محدود کرده و حرکت او را محدود می کند. آنها ممکن است بتوانند روی تخت یا صندلی بنشینند ، اما معمولاً نمی توانند زیاد حرکت کنند.برای دریافت اجاره و فروش ونتیلاتور در تهران با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس بگیرید